1.25.2012

Antique Kimono

This monday, I did my dearest friend's make-up for coming-of-age.
Actually, she is 22 years old now, but she was living in America at 20 and finally she could wear beautiful Furisode which is a traditional formal kimono and celebrate it.

この月曜日に、私の大好きなお友達の成人式の後撮りのメイクをさせてもらいました★
彼女は今22才ですが、最近までアメリカに住んでいたのでようやくご成人の素敵な晴れ姿に変身!


This Frisode and all of other items are from  Hyoutan-ya which is lovely Kimono shop in Osaka.
This is an antique kimono from Taisyo era(1912-1926) and the design is soooooo lovely!

I love this shop because the owner is so friendly and easygoing :)

お着物は大阪にあるひょうたん屋さんでコーディネートさせてもらったもの(^^)
大正時代のアンティークのお着物で、柄がとっってても素敵!!!!

私も何度かお世話になっているお店ですが、ここのおじちゃんがとっても気さくでゆるーい雰囲気が大好きです。★

ちなみに、今回はお引きずり風の着付けでした!



この髪飾りは私の私物ですが、友達のヘアースタイリストさんがとっても可愛く華やかに飾り付けてくれました(*^_^*)

もはや花畑ですね。笑

These hair accesorries are mine and my friend's hair stylist decorated nicely on her head★

It looks like a filled of flowers. haha 

I used Pinkish-orange colour on her cheeks and vivid red eye liner, lovely yellow, light green and orange around eyes like flowers:)

Additionally, beautiful rhinstones are attached to top of these false eyelashes!  

メイクは、ピンクオレンジのチークに、アイカラーは、ビビッドな赤のラインに、鮮やかなイエローとグリーンとオレンジでポップでお花のような感じにしました★

つけまつげには、さりげなくラインストーンが施してあって、うつむき加減もとてもかわゆいのです!



She looks so gorgeous

The special day and the special kimono...

Ahhh I wish I could be 20! haha

I'd like to wear kimono and go out sometimes:))

とってもお似合いです★★

特別な日に特別なお着物で。。。

あー私ももう一回成人式したいー笑

たまにはお着物を着てお出かけしたい(^o^)


No comments:

Post a Comment