12.08.2011

Asia Beauty Congress

Asia Beauty Congress was held in Osaka on November 7th.
My friend, Kano, is a hairdresser working in Kobe and she decided to participate in this big competition. She was required to create Hair style, Make-up and Dress.
1 month before this competition, I was asked to assist in the process of Make-up. And I said “Of course! I love to do that! So excited!”

アジア ビューティー コングレスというヘアメイクのコンテストが大阪で行われました(^O^☆♪
私のお友達で、美容師さんのかのちゃんが参加するということで!
メイク部門での出場でしたが、もちろん、ヘアスタイルも衣装もトータルでの作品を求められるわけです。
ということで、かのからメイクのアシストの依頼を頼まれました。
もちろん、、、
『えー!楽しそう!やるやる♥喜んでやる♥』と鶴の一声の私(((o(*゚▽゚*)o)))



We had many days to prepare for this.
Changed colour of make-up many times...went to look for flowers for head pieces together...

それからコンテストまでは、お互いの空いてる時間を準備に費やしました!

何回もメイクのグラデーションの感じを変えたり、ヘッドピースとなるお花を一緒に見に行ったり。

Our model is from Holland and now studying in Kyoto.
She is so beautiful and has got lovely eyes!
This dress is made of Obi which is a belt for kimono. It looks so gorgeous, doesn't it?

今回のモデルちゃんは、オランダ人で今は京都に留学中の女の子♥
とっても美人さんで、かわゆいおめめをお持ちです♡♡♡

あと、このドレスは手作り!で帯から作っているそうです(^o^)
とっても素敵ですよね!



Unfortunately, we missed the first place:( How frustrating!
I like Kano's work a lot. It was stunning.

残念ながら、グランプリを獲ることはできませんでした。すっごく悔しい!(>_<) かのの作品は、全体で見てもとても素敵で好きだったので。 But we really enjoyed this time((: I think it is the mist important thing to create something. And also I got stimulated from other contestants and it gave me more the power of Hair&Make. So I had a great experience through this competition. でも、私もかのも今回本当に楽しんでコンテストに挑むことができました! 作品を造る上でそれはとても大事なことだと思います(*^_^*) そして他の参加者から刺激をばんばん受けて、ヘアメイクに対する情熱がさらに高まりました☆ いい経験になりました。



Good job, kano! Xxx

No comments:

Post a Comment